Загальна програма сенсорного розвитку
Малюка оточує природа в усьому її різноманітті та з усіма її сенсорними ознаками: багатобарвністю, запахами, звуками і т. д. І, звичайно, кожна дитина, навіть без цілеспрямованого виховання, в той чи інший спосіб все це сприймає. Але якщо у дитини є порушення рухового розвитку, зору, слуху або інші особливості розвитку, то їй просто необхідна допомога спеціаліста, який скерує її. Причиною багатьох порушень у розвитку дитини є недостатня інтеграція відчуттів, які забезпечують нас інформацією про дотики, положення тіла, рухи.
Дитина з порушенням сенсорної інтеграції не може ефективно та плавно адаптуватися до навколишнього середовища і отримувати задоволення від усього, що її оточує. Тому вона потребує специфічного, спеціально організованого для неї, середовища, яким є сенсорна кімната.
Метод сенсорної інтеграції сприяє злагодженій роботі усіх сенсорних систем, які є взаємопов’язаними: зорової, тактильної (дотик), рухової, нюхової, слухової, смакової та вестибулярної. Займатися з дитиною сенсорною інтеграцією можна вже від її народження, адже сенсорні системи у неї починають формуватися ще в утробі матері. Заняття з сенсорної інтеграції є потужним стимулом для подальшого розвитку дитини та мають безпосередній вплив на формування у неї рухових навиків. Програма сенсорного розвитку може відбуватися як окремий курс або у комплексі з різними програмами фізичної терапії.
Тривалість програми:
10/15/20 днів.
Тривалість заняття:
30хв/1 година.
Ціль програми: Забезпечення необхідної кількості сенсорних (вестибулярних, рухових і тактильних) стимулів задля покращення умов для злагодженої роботи центральної нервової системи.
Покази: дитячий церебральний параліч, затримка психомоторного розвитку, генетичні захворювання (наприклад, синдром Дауна), аутизм, розумова відсталість, гіперактивність, синдром дефіциту уваги та інші психофізичні розлади.
Спостереження і консультації: невролога, педіатра, фізичного терапевта, психолога.